torstai 20. lokakuuta 2011

Too school for cool (ft. duha)

Itku pitkästä ilosta. Oon taas ihan nuhassa, mikä tapahtuu aina ku oon nauttinu vähän lentokone-ilmaa. Mut ärsyttävää silti, luennolla yskin ja niistän koko ajan. Tuntuu et on vähän lämpöö kans, tai sit se on tää meijän jäätäväks muuttunu koti. Ja on vasta lokakuu! Ootan innolla millaselta tuntuu joulukuussa. Onneks on toi takka.

Sain kaverilta ohjeen puolalaiseen nuhajuomaan, joka on kuulemma ihan ihmeidentekijä. Join sen tänään, ja se oli yllättävän hyvää - en tiiä auttaako, mut vähän parempi olo kyllä on! Jaan mielelläni reseptin eteenpäin jos ette saa tosta selvää.



Terveisiä koulusta. On ollut tosi kivaa, tykkään osasta kursseja ihan hirveesti, ja osa vähän vituttaa.

Kurssirakenne menee niin, et ekaks on luento ja sit on seminaarit pienryhmissä. Seminaarit yleensä koostuu keskusteluista ja ryhmätöistä, jotka parhaassa tapauksessa on tosi hedelmällisiä - ja huonossa tapauksessa ihan perkeleen turhia. Ihmiset käyttäytyy ku apinat niillä tunneilla, kälisee ja tekstailee eikä tee yhtään mitään. En tajuu miten niil on pokkaa lintsata tunneilta ja sit tulla sinne sillee mitä täällä tapahtuu, en oo tehnyt mitään -asenteella. Meiltä ei kuitenkaa vaadita vielä ihan hirveesti.

Mulle on tullut tavaks aina yrittää alottaa noi ryhmätyöt, tai jotenkin johtaa sitä, koska mä haluun et niistä ois jotain hyötyä ja ne ois hedelmällisiä. Siis haluan että me oikeesti tehtäis jotain muutakin ku tekstailtas. Se on hyvä sinänsä et opet arvostaa ja oppii tuntee sut, sit taas toisaalta ryhmäläiset usein jo oottaa et mä hoidan kaiken (mikä käy, koska sit ainaki tietää et se tulee tehtyy hyvin), ja toisaalta pelkään et ne alkaa aatella et oon just semmonen open lellikki-hikke. Mut toisaalta, mä maksan tosta yli kolme tonnia vuodessa, ja se on yliopisto, ja mä haluan et mä saan siitä irti niin paljon kuin mä haluan. Mun koulussa opetuksen taso on oikeesti hyvä, ja suurin osa opeista on inspiroivia, mut kyllä siellä huomaa et ne haluaa rahaa eikä niitä kauheesti kiinnosta millanen se oppilas on, jos sillä on se pätäkkä lataa tiskiin. Poikkeuksia tietty on, mut jotenkin vaa turhauttaa istuu joillain tunneilla kuuntelemassa kun ope selittää mitä tarkottaa ihan yksinkertaset sanat. Eilen mun seminaarissa mä olin AINOA joka oli lukenut aiheena olevan artikkelin. Se oli annettu viime viikolla et pliis lukekaa tää ens seminaaria varten. Kiva siinä sitten odottaa et muut lukee, ois voinut senkin aikaa tehä jotain järkevää.

Anteeks jos tää kuulostaa tosi itseriittoiselta. On vaan jotenki niin turhauttavaa istua tunnilla, missä tuntuu et on ihan eri sfääreistä toisten kanssa, ja tuntuu niin turhalta ajanhukalta istuu niissä seminaareissa kun ees se ope ei välttämättä ymmärrä. Ihmiset ei lue yhtä vitun artikkelia viikossa, sit osa tunnista menee siihen et ne muut lukee sen, ja tää on yliopisto!

Huooh. Hih, kaveri soitti täs samalla et senki pitää purkautua ni se tulee käymää teellä. Onneks, onneksonneksonneks meidän kurssilaiset vaikuttaa fiksulta väeltä, ja noi tyypit kenen kaa hengaa ni on niin omanlaisia ihania.

2 kommenttia:

Riri kirjoitti...

voi voi mitä meininkiä, jääny noi tyypit varmaa johonkin yläaste vaiheelle.ihme touhua, ei varmaa kato kaikki tota joudu maksaan ite ku pappa betalar.ehkä ottas sen vakavammin jos olisi samassa tilanteessa ku sä.mutta hyvä jos siel o kuiteski kivojakin :) etkä sä ittestäs mitään hikke kuvaa anna, vaan ihan kuule aikuisen kuvan.

Sanna kirjoitti...

Joo, ei tota oikee tajuu ennen ku näkee. Toisaalt kattelin yks päivä semmost reality-ohjelmaa mikä just oli jostain yläasteen ja lukion välimaastost, ja se oli tosi surullista katottavaa. Kävi sääliks niitä opeja. Onneks niitä hyvii tyyppeiki on! Ja ne tyypit itse asias taitaa olla just niitä keillä ei näyttäs olevan ees varaa tohon kouluun, mut hoh, onneks oon nyt pois koulusta pari päivää ni ehtii taas pulssi tasaantua.
PS. Ihanaa ku sun kommentit o aina nii fiksuja, tuun niistä hyvälle mielelle :)