lauantai 10. syyskuuta 2011

Getting drunk on a middle-class raspberry afternoon cocktail.

Meidän keittiössä on blenderi, ja mulla oli vadelmia joille en keksinyt mitään tekemistä (niitä ei huvittanut mennä ulos eikä shoppaamaan ja olin jo ite kutonut vähän eli ei niistä ois ollu hyötyy siinäkään).

Sain Hyvän Idean. Mustahan on siis täällä tulossa kunnon kokki kolmonen, ja rommi nyt maistuu aina.



Vetelin tehosekottimessa vadelmat, uutta rakkauttani vaniljakermaa (voi laittaa vaikka vaniljakastiketta), rommia ja granaattiomena-mustikkamehua. HERKKUA!



..No okei vähän maistuu kitkerälle, en tiiä onko vadelmat vähän pilalla vai rommia liikaa. Toisaalta toi mehu on snadisti hapanta, eli tähän voi ihan oman maun mukaan sitte vaikka mansikkamehua tai muuta.

Tunnustan myös että kun olin kaupassa, innostuin tästä pirtelöjuopottelusta niin että ostin myös rasian mansikoita. Ai että, mulla ei oo ikinä ollut omaa blenderiä, ja oon ihan onnesta soikeena että mitä kaikkea sillä voi taikoa!
(Hei sukulaiset, aion myös tehdä sillä alkoholittomia asioita.)

Tsintsin.

7 kommenttia:

Emmi kirjoitti...

mansikoita+tequilaa+limemehua+sokeria+jäitä=nam (jäät ja mansikat voi korvata jäisillä mansikoilla)

Hanna kirjoitti...

Sun tarttee laittaa tohon sokeria sekaan ni ei maistu kitkerälle (ja jättää rommi kokonaan pois :D).

Ja blenderi on ihan huippu keksintö, meillä on kans ja kyl pirtelöt maistuu ja sosekeitot soseutuu!

Sanna kirjoitti...

Emmi - oioi kuulostaa hyvältä! Pakko ehkä kuitenkin korvaa toi tequila rommilla, tai tossa on mun viimeinen ateria ikinä. No quiero tequila.

Hanna - rommi on tärkein ainesosa (no okei sen vaniljaherkkukerman jälkee), ei voi jättää pois! :D Paitsi nyt aion siirtyä täysin blenderiruokavalioon. Noista sosekeitoista oon haaveillukki jo hetken.

Lulu kirjoitti...

Eiks sieltäkään saa ku normii Bacardii ;)

Sanna kirjoitti...

No daa, ei tietenkää saa ku tää ei o Las Vegas :(
...Voi olla et jostain saa mut tosta mun lähimarketista ei saanu. Finlandiaa siel kyllä oli!

Hanna kirjoitti...

Sosekeitot on ihania! Mun lemppari on porkkanabataattisosekeitto ja sinne jos vielä laittaa kokonaisen sellaisen philadelphiajuustopaketin sekaan blendattavaksi, niin tulee ihanan pehmeänkermaista.. ja jos haluaa laskea kaloreita niin ainakin philadelphianokare kannattaa keittoon tarjoilutilanteessa laittaa. Philadelphiajuustoa pitäisi olla kaikissa keitoissa. Mulla on ongelma mun väliviivan kanssa ja ärsyttää, koska pitäisi olla philadelphiaväliviiva juustoa jne.

Ja ei rommin kanssa voi mitään maitopohjaista juoda, hyi olkoon!

Sanna kirjoitti...

Hanna - oi kiitti tosta Philadelphia vinkistä! Oonkin tässä pähkäillyt (koska tosiaan en osaa kokkaa ollenkaan) et mihin mä ne keitetyt vihannekset sitte muussaan. Ja toi bataatti mua kans vähän hotsittais. Toi on niin kumma toi Sainsbury's, eilen viimeks kun kävin niin hyvä et puoliikaa tavaroista tunnistaa ees. Niin ja se rommi-issue: helposti voi, been there, tested that ;)